Kinderdijk tijdsloten

Rodesk – UX Design
Kinderdijk had een nieuw arrangement waarbij tijdsloten nodig waren in de check-out. Het ging om een boot die een maximaal aantal personen kon vervoeren en op vaste tijden vertrok. Deze tijdsloten worden op dit moment gebruikt voor de volledige ticketflow zodat Kinderdijk bij kan houden hoeveel mensen ze kunnen verwachten i.v.m Corona. 

uitbreiding op de ticketflow

De tijdsloten moesten op twee manieren weergegeven kunnen worden. Als eerste in de ticketflow vanuit de homepage, als je op tickets bestellen klikt en als tweede moeten de beschikbare tijdsloten weergegeven kunnen worden op de detailpagina van een arrangement. Vanuit de homepage kan je eerst een datum selecteren, wat vanuit een arrangement niet kan. Bij een arrangement moet je dus meerdere dagen kunnen zijn terwijl je in de ticketflow alleen de tijdsloten ziet die op de gekozen dag beschikbaar zijn.


Ook moest er goed nagedacht worden over het weergeven van niet beschikbare tijden. Als ik één ticket selecteer, is het tijdslot met één plek nog beschikbaar, maar als ik één ticket bijplus is dit tijdslot niet meer beschikbaar. Laten we dit slot niet meer zien of maken we hem disabled? Ik heb er voor gekozen om deze disabled te maken zodat de gebruiker kan zien waarom dit tijdslot niet meer beschikbaar is.